Mitől sikeres a koreai pop zene?
Az első zenei hullám, amely sikerét az internetet és a közösségi médiát meglovagolva érte el.
Ki ne ismerné fel a K-Pop ismertető jegyeit; vonzó és/vagy attraktív megjelenésű előadók, fülbemászó, egyszerű dallamok és látványosan, egyszerre mozgó előadók.
Talán nem tűnik fel, de minden új K-Pop énekes vagy zenekar igen komoly közösségi média hypolást kap, akárcsak a régi előadók új szerzeményei. Rengeteg időt töltenek fiataloknak szóló tévé show-kban és több közöség-találkozón vesznek részt, mint amennyi fellépésük van.
A nagy kérdés, hogy hogyan lettek világszerte ismertek, hiszen mégiscsak egy tipikus dél-koreai jelenségről van szó. A K-Pop műfaj a legszeretettebb a hazájában, ám szinte valamennyi előadó az amerikai piacot célozza meg. Egy-egy jól sikerült dal vagy előadás – és na persze az internet – mellékhatása egy világsiker is lehet, mint 2012-ben a „Gangnam Style”.
Ma már a K-Pop kilépett az évekkel ezelőtti „kis klubbokban fellépő” skatulyából, igen sok előadót neves klubok és nagyobb koncertszervezők is meghívják. A legjobb példa erre a BTS lehet, amely csapatot már a nagyokkal együtt emlegetnek.
A héttagú BTS (Bangtan Soneyondan, azaz kb. Golyóálló Fiúcsapat) példának okáért éppen komoly mondanivalójú dalai miatt aratta sikereit, nem a romantikára, hanem a mindennapok problémáira koncentráltak. Emellett nem a dél-koreai tévé show-kat akarták meghódítani, hanem tagjaik komoly közösségi média aktivitással tartották rajongóikkal a kapcsolatot. Ők az egyetlen K-Pop csapat, amelyik többször is felkerült a Hot 100 Chart on Billboard listára.
A K-Pop popkultúrára mért hatása jól lemérhető azon is, hogy igényesebb amerikai tévé sorozatok, mint a Lucifer vagy a Justice League népszerű K-Pop számokkal festette alá az egyes jeleneteit.
Persze nem egyszerű K-Pop sztárrá válni. A K-Popra specializálódott ügynökségek folyamatosan keresik azokat a tiniket, akikben látják a sztárrá válás potenciálját. Akiket kiválasztanak, azokat évekig (!) képzik és edzik, sőt, amikor befutnak, még akkor sem ritka a napi 6-7 órás gyakorlás. Emellett ma már kötelező számukra az angol és a japán nyelv ismerete és az interjúadás kommunikációja is. Szóval komolyan megdolgoznak a siker lehetőségéért.
Ennyi belefektetett munka és tudás szinte biztosan hoz valamilyen eredményt. Ezért is érdemes – akár próbaképpen – meghallgatni a sikeres vagy kevésbé ismert K-Pop előadókat.
Forrás:
https://www.90daykorean.com/what-is-kpop/#why-is-korean-pop-music-so-popular