Életre kel a One Piece, az egyik legjobb anime
Kiderült, hogy a Netflix nekilátott egy élőszereplős anime filmnek.
A One Piece című anime az első olyan rajzfilm, amely az USA-ban is nagy sikert aratott, emellett az egyik legnépszerűbb anime a világon.
Ráadásul a képregény változata máig vezeti az eladási listákat. Nem véletlen tehát, hogy a Netflix belevág a One Piece élőszereplős mozijába. Maga az anime (a rajzfilm) már több mint 1000 részt élt meg, és a rajongótábora egyre csak nő. A manga (a képregény) Guinness rekorder, mint a legnagyobb példányszámban kinyomtatott képregény (2018-ig 470 millió példány).
A történet a kalózkirály kincsének (ez lenne a One Piece) kereséséről szól, melyet Monkey D. Luffy, a fiatal srác is magáénak akar, s a kereséshez kalózcsapatot toboroz és velük rengeteg kalandon megy keresztül, miközben démongyümölcsök segítségével spéci erőre/tulajdonságokra tesz szert, akárcsak jó néhány másik szereplő.
A One Piece mozi a kalózkincsről álmodozó gyermek Luffyról szól, majd csatlakozásáról a szalmakalapos kalózokhoz. Borítékolható, hogy több film is készül majd kalandjairól, ha a Netflixen is hozza a sikert.
A Netflix a film producerei, írói nevéhez a Lost, CSI: Miami, az X-akták, a Marveles Luke Cage és a Shield ügynökei fűződnek, szóval a Netflix biztosra akar menni. Abban, hogy a rajzfilm mozivá alakulása közben ne veszítsék el az anime szellemiségét, karakterét, a One Piece anime alkotóját is felvették a producerek közé.
A One Piece mozi komoly kihívás lesz, hiszen példának okáért a főszereplő a démongyümölcs evése után gumiszerű megnyúlásokra lesz képes. A kihívás abban rejlik, hogy a producerek a fizikai forgatást választották a számítógépes képalkotás helyett és ez meglehetősen nehéz egy fantáziavilágban. Mindenesetre a kalózhajóról már készült lesifotó, és az meglepően hasonlít a rajzfilmes hajóra.
A forgatást idén nyáron kezdik el és persze még korai a képernyőre kerülés dátumáról beszélni. A rajongótábor pedig annak ellenére esélyt a filmnek, hogy az életbe átvitt animék sokszor nem hozzák azt a szintet, amit például a Marvel tud adni a képregényeken alapuló mozijaiban.
Úgy néz ki, hogy a Netflix az animét tekinti a megoldásnak, hogy kikeveredjen a hirtelen sok és komoly szereplőssé vált streaming piac nehézségeiből. Nem csak a One Piece mozi miatt, hanem mert egy több filmes/sorozatos megállapodást kötött a japán Studio Coloridóval. Emellett helyi (japán) anime stúdiókkal is tárgyal támogatás/gyártás terén.
A Netflix animék 90%-át megnézik Japánban és több mint 40%-át Japánon kívül, ami nagyon magas aránynak számít. Ettől a streaming versenytársak jócskán elmaradnak. A Netflix tehát ott próbál nyomulni, ahol előnyben van, és ez előrevetíti, hogy a fő célpiaca Ázsia lesz. Mondjuk, számszerűségét tekintve ott találhat több előfizetőt.
Forrás:
https://movieweb.com/netflix-one-piece-live-action-animeeverything-we-know/
https://www.reuters.com/technology/exclusive-netflix-inks-japan-studio-deal-anime-push-2022-04-26/