----> HŰSÉGPROGRAM <----
Regisztrálj most és azonnali 500 + Hírlevél: 1000 pontot írunk jóvá a fiókodban! 

Blog

Mémként hódít a fiatalok márkája, a Supreme

Osvalt Dénes
2022.03.17 07:27
Mémként hódít a fiatalok márkája, a Supreme

Egy egyszerű utcai viselet felborította a márkavilág bevett szokásait.

Kevés olyan iparág van, amely annyira érzékeny a változó divatra, mint a fiatalok öltözködése.

A gyorsan változó stílusok, az árverseny, a hirtelen berobbanó trendek (mint sportos ruházat, a kapucni vagy a jógacuccok) és persze a szeszélyes vásárlók oda vezettek, hogy az addig vezető márkákat, mint a Gap, az Express vagy a J. Crew megelőzték a semmiből gyorsan feltörekvő versenytársak.

Mindezeken túl, a gazdasági bizonytalanság korszakában, a hagyományos kereskedelem visszaszorulásakor a nagy társaságok brandépítő képessége erősen megkérdőjeleződött. Manapság egy új piaci rést betöltő, a városi viseletet gyártó, gyakran szinte észrevehetetlen cégek boldogulnak leginkább a fiatalok ruházatának piacán. Ezek olyannyira képesek voltak hűséges vevőkört kiépíteni, hogy a nagy cégek marketingeseinek kellene ellesni a szokatlan piacszerző taktikájukat, amely együtt mozog a fiatalok mindenkori trendjeivel.

Az egyik ilyen márka a Supreme, a milliárd-dolláros utcai ruházati brand, amely jóformán ismeretlen a 30 éven felettiek számára. Ez a márka csak néhány üzletet működtet világszerte az online áruházuk mellett, ahol csak egyszer egy héten adnak el ruhákat, azokat is csak limitált mennyiségben. A módszer kitalálója James Jebbia, akinek zsenialitása méltán hasonlítható Mark Zuckerbergéhez vagy akár Steve Jobs-éhoz, azzal a kitétellel, hogy ő teljesen ismeretlen a nagyvilág számára.

Az 1994-ben gördeszka boltként induló Supreme ma már az egyetemisták és celebek márkája. Az Y és a Z generáció számára ez a brand több mint egy menő márka; a ruha kiskereskedelem indokolatlanul magas ára, a korosztálynak tetsző design-ok használata és a korlátozott mennyiség még vonzóbbá teszi a márkát számukra.

A Supreme megtalálta azt a piaci (társadalmi) rést, ahol az utcai viselet többet jelent a funkcionalitásnál vagy luxuscikknél, sőt még egy kulturális megnyilvánulásnál is. Egyszerűen felrúg minden konvencionális és megszokott márkaszerűséget és átalakult egy teljesen egyedi és termékeny ideává; a fiatalok mémjévé. Ez a sikerének a titka.

A mémet kulturális üzenetátadásnak határozzák meg, mely lehet szöveg, kép, videó, ezek egyvelege, amely ütősen, érthetően adja át az üzenetet, és persze könnyedén megosztható másokkal. Mémesítették a Nike logóját is, amelyre a cég jócskán rájátszott, felismerve a kommunikációs lehetőséget.

A Supreme viszont egyáltalán nem erőlteti a brand népszerűsítését. Ehelyett az alapoktól indult, először népszerű deszkásokat, majd fiatalok különféle városi csoportosulásait vette célba, olyanokat, akik könnyűszerrel tudtak azonosulni a márkával. A Supreme gördeszkás gyökerei hitelessé tették a márkát az utcán, amelyet csak erősített jó kapcsolata a rappel (Dipset, Raekwon), amelytől autentikusnak és vonzónak tűnt a fiatalok számára.

A ruházat eladásakor Supreme logó matricát is adnak, így a márka követői a környezetükben bármire felragaszthatják, ezért találkozhatunk a logóval laptopokon, autó lökhárítókon, hátizsákokon vagy akár folyosói falon. Ez a vizuális találkozás természetes módon és helyeken – nem pedig erőltetett marketinggel – növeli a márka ismertségét.

A Supreme presztízsét emeli, hogy sok celeb kedvence, így Mike Tyson, Rosa Acosta, Lou Reed és Kate Moss is viselik. Ráadásul a cégnek sok jól ismert és kevéssé ismert designer dolgozik. Ezek is csak erősítik a márka híveinek példa nélküli rajongását.

Végül is a marketing guruk nyugodtan nevezhetik a Supreme unortodox nyomulását e tudomány lényegének, hiszen a marketing végső célja kulturális ideák befogadóképes átadása. Így hát minden márka valahol mém akar lenni.

A Supreme-nek sikerült az üzenetét egészen a kulturális gyökerekig beépítenie. És ez a rögzülés mindig megismétlődik, amíg valaki képes türelmesen várni arra, hogy tulajdonosa legyen egy limitált piacra dobásnak, vagy amíg a vásárlók a használt ruha piacon vadásznak a márkára, avagy amikor valaki személyes tervezésű Supreme cuccot posztol a neten.

A nagy cégek, mint az Adidas vagy a Nike próbálják ezeket az eszközöket – pl. a limitált kiadást – alkalmazni, azonban a fiatalok körében esélyük sincsen azt a pozíciót elérni, mint a Supreme.

Forrás:
https://www.retaildive.com/news/how-the-youth-brand-supreme-became-a-modern-day-meme/574335/

FOGYASZTÓ BARÁT
4085 szavazat

infinitytokok.hu
© Fogyasztó Barát
ELLENŐRZÖTT WEBÁRUHÁZ
Fogyasztó Barát Tanúsítvány
infinitytokok.hu
A tanúsítvány adatait naponta ellenőrzi a Fogyasztó Barát
Legutóbb ellenőrizve: 2025.04.02.

A webáruházat üzemeltető cég valós
Cégnév
INFINITY SHOP Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely
2085 Pilisvörösvár, Mátyás király utca 7.
Adószám
26726704-2-13
Cégjegyzékszám
13-09-212484
Képviselők
Osvalt Orsolya Katalin ügyvezető (vezető tisztségviselő)
A fenti adatokat naponta ellenőrizzük a NAV és a közhiteles állami nyilvántartásból

Nem áll cégbírósági eljárás alatt
Csődeljárás
Nincs
Felszámolási eljárás
Nincs
Végrehajtás
Nincs
Végelszámolás
Nincs
Kényszertörlés
Nincs
Büntetőjogi intézkedés
Nincs
Megszüntetési eljárás
Nincs
A fenti adatokat naponta ellenőrizzük a NAV és a közhiteles állami nyilvántartásból

NAV státusza aktív
Adószáma érvényes
Az adószám NEM szerepel a NAV szankciósan törölt listáján
Szerepel a NAV Megbízható adózó listáján*
A fenti adatokat naponta ellenőrizzük a NAV és a közhiteles állami nyilvántartásból
* A NAV negyedévente teszi közzé ezeket az adatokat

A Fogyasztó Barát webáruház közösség tagja
Naprakész jogszabálykövető ÁSZF - hatályos: 2025-03-21
Naprakész jogszabálykövető Adatkezelési tájékoztató - hatályos: 2025-02-08
Naprakész jogszabálykövető Elállási nyilatkozat - hatályos: 2025-02-08
A Fogyasztó Barát tanúsítja, hogy ez a webáruház 2022. január 14. óta folyamatosan használja a jogszabálykövető vásárlói tájékoztató rendszert.

Valós vásárlói értékelésekkel rendelkezik
4.8/5
4085 szavazatból
4.8
Áttekinthető
4.8
Ajánlott
4.9
Informatív
5
Elégedettség
PA
Pintér Aranka 5
2025.03.27.
Megbízható, pontos, korrekt. ...és gyors. A rendelt terméket nagyon hamar megkaptam, elégedett vagyok a termékkel is, a tájékoztatással és a küldéssel is.
T
Timi 4.8
2025.03.20.
Nagyon szép a kivitelezés és pontos a méret is! A kis meglepetést a csomagban pedig a figyelmességet tükrözi???? Sajnos azonban 1 probléma mégis van, mégpedig h nem működik az NFC, a tok vastagsága miatt????! Így nem biztos h legközelebb is fogok rendelni, pedig terveztem volna!
E
Edina 5
2025.03.12.
Szuper bolt, már másodszor rendelek tőlük. Mind a két alkalommal gördülékenyen ment a rendelés és a kiszállítás is. Az eladók nagyon figyelmesek, kaptunk apró ajándékot is és nekem kifejezetten tetszik, hogy néhány gondolat erejéig megköszönik a vásárlást, illetve feltűnt nekik, hogy rendeltem már korábban. Szóval csillagos 5. :)
VZ
Velekey Zoltan 5
2025.02.22.
Jó az egész
Z
Zsanett 5
2025.02.05.
Nagyon megvoltam elégedve mindennel, ajánlom mindenkinek